
Contact
お問い合せ
Get in Touch
体験のアレンジやオーダーメイドの内容までお気軽にお問い合わせください。
私たちにできる限りサポートさせていただきます。
Feel free to contact us to customize any experience we offer, or for more personalized tailor-made plans.
We will do our best to accommodate your needs.
送信完了
Submission Complete
お問い合せありがとうございます。
内容の確認メールを送信いたしましたのでご確認をお願いします。
Thank you for your inquiry.
A confirmation email has been sent, so please check your inbox.
利用規約とプライバシーポリシー
WATABII Terms of Service / Privacy Policy
第1条(定義)
WATABIIとは、和旅合同会社(以下「弊社」という)が提供する体験情報インターネットサイト(TOKI)およびそれに付随するメールの配信、SNS発信、文化体験情報、文化体験イベントの委託先である個別企業の文化体験情報、さらには旅行・イベントなどの企画・手配・販売業務の全て(以下「本サービス」という)を指すこととします。
お客様(以下「顧客」という)とは、本利用規約と個人情報保護方針(以下「本規約」という)を承認のうえ、弊社所定の手続に従い本サービスの利用を申し込んだ個人・法人・団体および弊社によって本サービスのご利用を許諾された方を指すこととします。
第2条(サービスの提供)
1. 本サービスは、旅行・イベントなどの企画・手配・販売業務の提供ならびに弊社が主催する文化体験情報およびイベント情報等を公開し、また、文化関連情報を提供するものです。
2. 弊社は、本サービスを提供するにあたり、顧客へ配信する電子メールに広告を添付または挿入することができるものとします。
第3条(サービス内容の変更)
弊社は、顧客への事前の通知なしに、本サービスの内容の変更または中断を行うことがあります。また、一定の予告期間をもって顧客にサイト上もしくはメールまたはその他の方法で通知することで、本サービス全体のサービスを中断もしくは終了することがあります。
第4条(顧客の禁止行為)
弊社は、本サービスにおいて顧客による以下の行為を禁止するものとし、本規約に違反していると弊社が判断した場合、直ちに当該顧客を本サービスへの参加不適格者とし、サービスの提供を中止・中断できるものとします。
1. 虚偽の情報や他人情報を登録する行為
2. 犯罪行為、もしくは公序良俗に反する、またそのおそれのある行為
3. 本規約、法令、または他の規約等に違反する行為
4. 弊社、他の顧客または第三者の著作権、肖像権、その他知的所有権を侵害する行為
5. 他の顧客または第三者を誹謗・中傷する行為
6. 他の顧客または第三者に不利益を与える行為
7. 他人になりすまして、弊社に情報等を送信する行為
8. 有害なコンピュータープログラム等を送信、または書き込む行為
9. パスワードを第三者に貸与・譲渡・転売すること、または第三者と共用する行為
10. 顧客が複数の会員登録申込を行う行為
11. 本サービスとは関係がないと弊社の判断する団体やサービス、活動への勧誘行為
12. 反社会勢力もしくは反社会的活動を行う団体に所属、またはこれらと関係を有するとき
13. 本サービスに掲載されている情報をもとに、本サービスを通さずに顧客同士で取引をする行為
14. 本サービスを通じて知りえた他の顧客の情報を、当該顧客の明示的な承諾なくして、本サービスの利用以外の目的で利用又は第三者に提供する行為
15. その他弊社が上記に類すると判断した行為 その他、弊社の裁量により、弊社が不許諾等を行うのが相当と判断した場合
第5条(顧客情報の利用)
1. 登録情報は、弊社による本サービスにおける顧客へのサービス提供と顧客サービスにおける個人認証のために利用されます。
2. 顧客は、申込みを完了することで、配信されるメールの受信および本サービス上で受け取る掲載情報の表示を承諾したものとみなします。
3. 弊社は、顧客の情報を基に、各種統計データを作成、利用することがあります。また、顧客に対して各種アンケートや意見収集を行うことがあります。
4. 顧客が、本サービス内に投稿・メール等で行った意見や情報に関する著作権の所在は弊社にあるものとし、弊社は、個人を特定できないよう加工して情報誌の記事等に利用することがあります。
第6条(申込み情報の開示、修正、削除等)
参加者の個人情報について開示、または削除を求められた場合、申し出た者が本人であることを申込み情報の照合チェック等、状況に応じた適切な方法で確認した後に、対応するものとします。また開示の結果、誤った情報があった場合、かつ訂正を求められた場合、申し出た者が本人であることを状況に応じた適切な方法で確認した後に、対応するものとします。
第7条(責任の所在)
1. 弊社は、本サービスの利用により発生した顧客または他の第三者が被った損害すべてに対し、弊社に故意または重過失がない限り、いかなる責任も負わないものとし、損害を賠償する義務はないものとします。また、弊社が責任を負う場合であっても、その責任は通常かつ直接の損害に限られ、予見し得ない事情から生じた損害および逸失利益、間接損害に関しては、弊社は責任を負わないものとします。
2. 本サービスにて顧客に提供される各種情報は、第三者の責任において提供されるものであり、その内容に関して弊社は保証を行うものではないことを顧客は了承のうえ、各種サービス・情報の利用等、すべて自己の責任において判断・利用するものとします。
3. 弊社は、本サービスの提供に不具合・エラー・障害が生じないこと、本サービスから得られる情報等が正確なものであること、本サービスを通じて得られるサービス、情報、掲載期間などが顧客の期待を満たすものであることのいずれについても保証するものではありません。
第8条(ウイルス等)
1. 弊社は、通常講ずるべきウイルス対策では防止できないウイルス被害、天変地異による被害、その他弊社の責によらない事由(以下「不可抗力」という)による被害が生じた場合には、一切責任を負わないものとします。
2. 弊社は、ウイルスその他の不可抗力に起因して本サービスにおけるデータが消去・変更されないことを保証するものではなく、顧客は、かかるデータを自己の責任において保存するものとします。
第9条(規約の変更と承認)
弊社は、顧客の了承を得ることなく、本規約を随時変更、追加、削除することができ、本サービスに掲載した時点で、顧客への告知と顧客の了承を得たものとします。
第10条(準拠法および管轄)
本規約は日本法を準拠法とし、本規約に関わる一切の紛争等については、東京地方裁判所または東京簡易裁判所を専属的合意管轄裁判所とします。
第11条(営業時間ならびに営業時間外対応)
本サービス窓口は営業時間を日本時間の月~金曜日午前10:30~午後6:30(土日祝、ならびに年末年始(12/30〜1/5)休み)とし、営業時間外に受信した非対話的な通信手段に関しては、翌営業日に受理したものとして取扱います。(契約解除を始めとした取引に関する申し出に関する取扱いを含みます)
個人情報
個人情報とは個人に関する情報であって、当該情報を構成する氏名、住所、電話番号、メールアドレス、その他の記述等により当該顧客を識別できるものをいいます。 またその情報のみでは識別できない場合でも、他の情報と容易に照合することができ、顧客個人を識別できるものも含まれます。
個人情報の利用目的
登録顧客の個人情報は、以下の目的達成に必要な範囲で利用いたします。
1. 顧客登録者の個人認証およびサービスの提供
2. 電子メール、郵送、電話などによる、文化体験イベントの委託先である個別企業の文化体験情報やその他各種情報の提供
3. 本サービスの運営、管理のための、一時的なバックアップの保管
4. 各種キャンペーン、アンケート等への応募受け付け及び対象者への連絡、発送
5. 本サービスを安全に運営するための調査、検証等
6. 本サービスに関するご意見、お問い合わせ等への回答
7. 本サービスに関してのお問い合せ、ご要望等への対応のため
8. 弊社の規約、条件及びポリシーの変更などの重要な通知をお送りするため
9. その他、上記利用目的に付随する目的のため
※個人情報を正しくご登録いただけなかった場合は、各種サービスが受け取れない場合があります。
※顧客の意思で企業などに提供された顧客の個人情報は、当該応募先企業の個人情報管理規定に従い管理されます。企業が管理する個人情報の取り扱いに関しては、各企業へお問合せください。
個人情報の管理
1. 第三者提供について
弊社は、顧客の個人情報の管理には万全を尽くすものとし、顧客の承認なしに第三者に対して個人情報を公開しないものとします。ただし、以下の場合は弊社の義務は発生いたしません。
Ⅰ. 顧客が特定の企業に対し自らの意思で本人の個人情報を開示する場合
Ⅱ. 顧客が本サービスに登録した内容によって、期せずして本人と特定された場合
Ⅲ. 顧客が弊社や第三者等に不利益を及ぼすと弊社が判断した場合、当該第三者や警察当局等に対し て通知する場合、もしくはそれらの機関もしくはそれらに準ずる権限を有する諸機関より、開示を求められた場合
Ⅳ. 弊社の合併その他の事由による事業の承継に伴って個人情報が提供される場合
2. 個人情報の安全対策
個人情報への不正アクセス、個人情報の滅失、毀損、改ざんおよび漏洩等のリスクに対して適切な予防措置を講じることにより、個人情報の安全性、正確性の確保を図ります。また、万が一、問題が発生した場合には、被害の 最小限化に努めるとともに、速やかに是正措置を実施します。
3. 個人情報の社内管理について
弊社は、個人情報を適切に保護、管理する体制を確立し、個人情報の適正な取得、利用および提供に関する社内 規程を定め、これを遵守します。また、お客様の個人情報の安全性を保護するため、弊社は従業員にプライバシー及び安全性のガイドラインを伝達し、社内のプライバシー保護対策を徹底しています。また、個人情報保護を適切に維持するために、個人情報保護マネジメントシステムを確立し、運用状況について定期的 に監査を実施し、継続的な改善に努めます。
4. 個人情報の委託について
弊社は、本サービス提供のための範囲内において、弊社の厳正なる審査・管理・監督のもと個人情報の取り扱いの全部または一部を外部に委託する場合があります。また、この場合、個人情報の提供を受ける者は、第三者には該当しないものとします。委託に際しては、個人情報の保護水準が、弊社が設定する安全対策基準を満たす事業者を選定し、適切な管理、監督 を行います。
5. 法令等の遵守
個人情報の取扱いに関する法令、国が定める指針、その他規範を遵守します。
6. 個人情報の管理責任者および個人情報に関する各種お問い合わせ先(個人情報の利用目的の通知、個人情報の開示・訂正・追加・削除、個人情報の利用および第三者提供の停止)
個人情報管理責任者
和旅合同会社 代表社員 伊原あずさ
個人情報に関する各種お問い合わせ先
contact@watabi.co.jp
WATABII Terms of Service / Privacy Policy Terms of Service
Article 1 (Definitions)
"WATABII" refers to the experience information website provided by Watabi LLC (hereinafter referred to as "we" or "us"), including associated email newsletters, social media communications, cultural experience information, information provided by partner companies contracted for cultural experience events, and the planning, arrangement, and sales of travel and event services (collectively referred to as "the Service").
"Customers" refers to individuals, corporations, or organizations who have applied to use the Service according to procedures prescribed by us, after agreeing to these Terms of Service and Privacy Policy (collectively referred to as "these Terms"), and who have been approved by us to use the Service.
Article 2 (Provision of Services)
The Service includes planning, arranging, and selling travel and event services, publishing information about cultural experiences and events hosted by us, and providing culture-related information.
We may include advertisements in emails sent to customers as part of the Service.
Article 3 (Changes to Service Content)
We reserve the right to modify or suspend the content of the Service without prior notice. Additionally, we may suspend or terminate the entire Service by providing customers with advance notice via our website, email, or other appropriate methods.
Article 4 (Prohibited Acts of Customers)
Customers are prohibited from engaging in the following acts when using the Service. If we determine that a customer has violated these Terms, we reserve the right to immediately revoke their access and suspend or terminate their use of the Service.
・ Registering false information or information belonging to others
・ Acts that are criminal, contrary to public order and morals, or potentially so
・ Acts violating these Terms, laws, or other agreements
・ Infringing copyrights, portrait rights, or other intellectual property rights of us, other customers, or third parties
・ Slandering or defaming other customers or third parties
・ Acts causing disadvantage to other customers or third parties
・ Impersonating another person when transmitting information to us
・ Transmitting or posting harmful computer programs
・ Lending, transferring, reselling, or sharing passwords with third parties
・ Registering multiple memberships by the same customer
・ Soliciting for organizations, services, or activities unrelated to the Service as determined by us
・ Belonging to or associating with anti-social forces or groups engaged in anti-social activities
・ Conducting transactions directly between customers based on information obtained through the Service without using the Service
・ Using or providing other customers' information obtained through the Service to third parties without explicit consent, for purposes other than using the Service
・ Other acts deemed inappropriate by us at our discretion
Article 5 (Use of Customer Information)
Registered information will be used to provide services and for customer identification purposes.
By completing registration, customers consent to receiving emails and viewing information provided through the Service.
We may create and utilize statistical data based on customer information. Additionally, we may conduct surveys and collect customer feedback.
Copyrights of opinions and information posted or emailed by customers within the Service belong to us. We may process and use such information in articles or publications in a manner that does not identify individuals.
Article 6 (Disclosure, Correction, Deletion, etc. of Application Information)
If a customer requests disclosure or deletion of their personal information, we will respond after verifying the identity of the requester through appropriate methods based on the circumstances. If incorrect information is found and correction is requested, we will similarly verify identity before making corrections.
Article 7 (Limitation of Liability)
We shall not be liable for any damages incurred by customers or third parties resulting from the use of the Service, except in cases of intentional misconduct or gross negligence. Even in cases where we are liable, our responsibility shall be limited to normal and direct damages. We shall not be liable for indirect damages, lost profits, or damages arising from unforeseen circumstances.
Customers acknowledge that various information provided through the Service is the responsibility of third parties, and we do not guarantee its accuracy or completeness. Customers shall use all services and information at their own risk.
We do not guarantee that the Service will be free from malfunctions, errors, or failures, nor do we guarantee the accuracy of information obtained through the Service or that the Service will meet customers' expectations.
Article 8 (Viruses, etc.)
We shall not be liable for damages caused by computer viruses that cannot be prevented by standard antivirus measures, natural disasters, or other circumstances beyond our reasonable control ("force majeure").
We do not guarantee that data within the Service will not be deleted or altered due to viruses or other force majeure events. Customers are responsible for backing up their own data.
Article 9 (Changes to and Approval of the Agreement)
We may modify, add, or delete provisions of these Terms at any time without prior consent from customers. Posting the updated Terms on the Service constitutes notification and customer acceptance.
Article 10 (Governing Law and Jurisdiction)
These Terms shall be governed by Japanese law. The Tokyo District Court or Tokyo Summary Court shall have exclusive jurisdiction over any disputes arising from these Terms.
Article 11 (Business Hours and Out-of-Hours Correspondence)
Our customer service hours are from 10:30 am to 6:30 pm (Japan Standard Time), Monday through Friday, excluding Saturdays, Sundays, national holidays, and New Year holidays (December 30 to January 5). Communications received outside these hours will be processed on the next business day. This includes requests related to transactions, such as cancellations.
Privacy Policy
Personal Information
Personal information refers to information related to an individual that can identify the customer in question through details such as name, address, phone number, email address, and other descriptions. Even if the information alone cannot identify the individual, it is still considered personal information if it can be easily cross-referenced with other information to identify the individual.
Purpose of Use of Personal Information
The personal information of registered customers will be used within the scope necessary to achieve the following purposes:
・ Personal authentication of registered customers and provision of services.
・ Providing information about cultural experience events and other various information via email, postal mail, or phone, as entrusted by individual companies offering cultural experiences.
・ Temporary backup storage for the operation and management of this service.
・ Accepting applications for various campaigns, surveys, etc., and contacting or delivering items to eligible participants.
・ Conducting investigations and verifications to ensure the safe operation of this service.
・ Responding to opinions, inquiries, and other feedback related to this service.
・ Addressing inquiries and requests related to this service.
・ Sending important notifications regarding changes to our terms, conditions, and policies.
・ Other purposes incidental to the above purposes.
Note:
・ If personal information is not correctly registered, certain services may not be available.
・ Personal information provided by customers to companies or other entities at their own discretion will be managed in accordance with the personal information management regulations of the respective recipient companies. For inquiries regarding the handling of personal information managed by these companies, please contact the respective companies directly.
Management of Personal Information
1. Provision to Third Parties
We will take all necessary precautions to manage customers' personal information and will not disclose it to third parties without the customer's consent. However, the following cases are exceptions:
・ (i) When the customer voluntarily discloses their personal information to a specific company.
・ (ii) When the content registered by the customer in this service inadvertently identifies the individual.
・ (iii) When we determine that the customer has caused or may cause harm to our company or third parties, and we notify the relevant third party, police authorities, or other institutions with equivalent authority, or when disclosure is requested by such institutions.
・ (iv) When personal information is provided due to business succession resulting from a merger or other reasons.
2. Safety Measures for Personal Information
We will take appropriate preventive measures against risks such as unauthorized access to personal information, loss, damage, alteration, and leakage of personal information to ensure its safety and accuracy. In the event of an issue, we will strive to minimize the damage and promptly implement corrective measures.
3. Internal Management of Personal Information
We will establish a system to appropriately protect and manage personal information, define internal regulations regarding the proper acquisition, use, and provision of personal information, and ensure compliance. To protect the safety of customers' personal information, we will communicate privacy and security guidelines to our employees and enforce internal privacy protection measures. Additionally, we will establish a personal information protection management system, conduct regular audits of its operation, and strive for continuous improvement.
4. Outsourcing of Personal Information
We may outsource the handling of personal information, in whole or in part, to external parties within the scope necessary for providing this service. In such cases, the recipients of personal information will not be considered third parties. When outsourcing, we will select businesses that meet the safety standards set by our company and ensure appropriate management and supervision.
5. Compliance with Laws and Regulations
We will comply with laws, government guidelines, and other regulations regarding the handling of personal information.
6. Personal Information Manager and Contact Information for Inquiries
Regarding Personal Information
・ Personal Information Manager
Watabi LLC
Representative Partner: Azusa Ihara
・ Contact Information for Inquiries Regarding Personal Information
Email: contact@watabi.co.jp